Studiebollen in paradise! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu Studiebollen in paradise! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Studiebollen in paradise!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we in het paradijs beland. Een huisje aan een parelwit strand en een helblauwe zee!!

Maar nog even terug. De rit vanuit de Cameron Highlands naar Kuala Besut aan de Oostkust ging erg goed. (ik kon met een gerust hart een dutje doen!). Een erg mooie rit, bergachtig en heel groen (veel palmen). Echt zo'n aziatisch uitzicht. Onderweg zijn we bij een garage achtig iets gestopt en hebben we de kapotte spiegel laten vervangen. (hahahahah, sneaky actie he!!!). De hele spiegel moest vervangen worden en het was (bijna) dezelfde kleur lak! (wel een ietsiepietsie andere kleur, wat ook taxateur Simon niet zou zien tijdens zijn werk :-) .

In Kuala Besut de auto ingeleverd en wat gaan eten. Moesten nog 2 uur wachten op de boot.
En na 20 minuutjes varen waren we er. Echt heerlijk hier.

Het hele eiland is oerwoud, dan wat huisjes en daarna begint het strand. Hier een paar restaurantjes (waar je echt heerlijk kunt eten) en 2 kleine winkeltjes (waar we 2 luie luchtbedjes hebben gekocht). Maar toen moesten we aan het werk. We kregen een afschrikwekkend boek mee met de opdracht om voor de volgende dag alvast even hoofdstuk 1 en 2 door te lezen (het was al 6 uur 's avonds toen he!!).
Wij als braafjes aan de slag. (was blij dat ik thuis al iets gedaan had).
De volgende dag de hele dag aan onze theorieles gehad. Eerst de video, dan de vragen doornemen met onze duikinstructrice Charlie (uit Belgie, dus lekker in het Nederlands).
Zitten we op zo'n heerlijk eiland, zitten we de hele dag met ons neus in de boeken en voor de tv!!! (hmmmmmmm). Waar we hebben het meteen gehad voor de hele week.

Vandaag is het donderdag en vanmorgen zijn we met al onze spullen het water in gegaan om oefeningen te doen. (altijd charmant in zo'n rolade rubber pakje!!). Je oefent wat je moet doen als je automaat met lucht ermee stopt als iemand hem of je duikbril per ongeluk afflippert. Je bent op ongeveer 3 meter diepte ofzo, maar ik had mijn eerste paniekaanval te pakken hoor!!!!(waarom doe ik dit toch!?!?!?!) Het masker moest af en ik ging automatisch door mijn neus ademen en dat is niet zo'n goed idee onder water!!
We hadden een lekkere lange lunchbreak en we hebben onze eerste zonnestraaltjes te pakken op die witte lijfjes van ons!
Op onze luchtbedjes zaten we lekker op het strand een boekje te lezen toen ik opeens een wel heel ongewenste gast naast me zag opduiken!!! Ik hoorde wat en ik kijk naar links, zie ik gewoon een gifgroene slangekop naast me opkijken. (een kop zo groot als je duim, 2 meter lang en echt gifgroen). Gewoon op 10 cm van mijn gezicht he!! Ik kan je zeggen, mijn hart zat in mijn keel!!!! Ik versteende heel even en daarna heb ik hem een map gegeven met mijn boek, het op een gillen gezet en van mijn bedje opgesprongen. (heerlijk relax hier!!!!)--> not!

Vanmiddag onze eerste duik gemaakt. Ging bij allebei niet heel goed, wat ruzie met ons masker enzo, maar al mooie dingen gezien. De tekst wordt al korter he!! (we krijgen honger) Het is hier nu 19.15 uur en dan moet de innerlijke mens weer tevreden gesteld worden he. We gaan er dus mee stoppen. We proberen nog wat foto's in te laden.
We'll be back!

x simon en pascal

  • 02 Juli 2009 - 12:03

    Marjolein:

    Ík zou er bijna op afstand een paniekaanval van krijgen, gatver wat eng!! Maar ik moet wel zeggen dat ik jullie wel heel stoer vind zo onder water!!
    Hahahahaha, die slang....zou ik ook niet echt van gecharmeerd zijn en dat is nog zacht uitgedrukt!! Wel goed Pas dat je hem een soejang met dat boek hebt gegeven, die komt niet meer bij jou in de buurt!

    xxx Mar

  • 02 Juli 2009 - 13:59

    Wendy :

    Heeeeé eindelijk een teken van leven uit warm Assendelft. Je hoeft helemaal niet ver te reizen om te kunnen genieten van zweet en klotsoksels, het is hier echt prachtig weer. Alleen wij moeten het wel zonder al die heerlijke saté & noodles doen. Ook hier geen butler en bubbelbad......je mist hier dus weinig.

    Zit hier wel achter mijn bureau te genieten van jullie reisverhalen. Wat ziet het er allemaal prachtig uit en dat strand. Echt paradijs in het kwadraat!

    Brrrr maar die slang, had al wel gehoord dat er veel slangen etc waren, maar dat ze ook zo dicht bij komen. Ik zou echt helemaal niet goed worden gewoon. Zorgt er wel voor dat je net even wat minder rustig op het strand gaat liggen slapen. Simon hou je je pijpen van je zwemshort een beetje bij elkaar.

    Trouwens slapen, helemaal geen tijd voor!! Leren moeten jullie ;-) Ik weet wel waarom je dit doet, kunnen we lekker volgend jaar op duikvakantie.
    Zo te lezen gaat het duiken echt goed en ik verwacht dan ook dat jullie binnen een paar dagen je Padi op zak hebben. Wel een beetje knappe foto meegenomen voor op je pasje? Draag je voor de rest van je leven bij je, wil je er natuurlijk wel een beetje leuk op staan.

    Verheug me echt op de rest van jullie duikverhalen of beter nog duikfoto’s. Je weet wel zo’n leuke met een bril op, dan ben je op je charmantst.

    Geniet!

    Kus Wendy


  • 02 Juli 2009 - 18:25

    Luuk:

    Lekker he, als je de berichten op de site plaatst en je kan weer denken aan de leuke dingen die je gedaan hebt. Het is bijn november en dan kunnen wij ook. We zijn al zo ver dat we nog enkele details moeten invullen en dan kunnen we ook die kant op. Sinds twee dagen rij ik als een vorst in de nieuwe auto. (deze heeft wel twee buitenspiegels).

    Als jullie je Padi hebben zal ik kijken voor duikvakantie.

    Have fun, Luuk

  • 02 Juli 2009 - 20:23

    Chris En Marianne:

    Wat een lekker relaxed plekje! En avontuurlijk hoor. Echt doezelen op het strand is er dan niet meer bij...... Ben benieuwd aan het eind van de week.Of je dan het gevoel hebt dat je veel eerder je brevet had moeten halen.
    Geniet ze nog!
    xxxxx Chris en Marianne

  • 03 Juli 2009 - 07:45

    Fred:

    Hoi,

    Ziet er daar echt fantastisch uit! Is daar echt een stkje paradijs op aarde, geniet ervan.
    Groetjes van ons allemaal
    Fred

  • 04 Juli 2009 - 05:54

    Wendy :

    En en het brevet al in de pocket? Eerste duiken gemaakt....ben zo nieuwsgierig naar een up-date.

    Fijn weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 11439

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Zuid-Afrika

12 Juni 2014 - 03 Juli 2014

3 weken lang toko eten.

05 December 2013 - 28 December 2013

Opzoek naar nieuwe avonturen in Vietnam

24 December 2010 - 21 Januari 2011

Laos en meer

18 Juni 2010 - 02 Juli 2010

the US of A

06 Februari 2010 - 13 Februari 2010

sneeuwpoppen in Gerlos

25 Juni 2009 - 20 Juli 2009

Maleisië

Landen bezocht: