Links rijden is een "makkie" !!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu Links rijden is een "makkie" !!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Links rijden is een "makkie" !!!

Door: webmaster

29 Juni 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,
Hier een berichtje uit de Cameron Highlands. We zijn zondagmorgen vol goede moed vertrokken vanuit Kuala Lumpur in onze huurauto. Simon heeft die man van het verhuurbedrijf helemaal gek gemaakt door hem alle schades te laten noteren (zijn taxeeroog, want Simon doet iets met auto's!). Navigatie ingesteld en hoppa op weg. Even zoeken aan welke kant van de weg we moeten rijden, maar zo gewend hoor volgens Simon. (je voelt al wat he!!).

Prima wegen, na ongeveer 2 uur gingen we de kronkelweggetjes op de hooglanden in. Allemaal super groen, maar ook donkere wolken. Af en toe maar mijn ogen dicht gedaan, want we reden wel erg dicht langs de greppel aan de linker kant. Wou net zeggen dat we beter iets meer naar rechts konden rijden, toen we de spiegel ramde van de auto die daar geparkeerd stond. (tja, toch niet zo'n makkie!). Gelukkig waren we er bijna.

Prima hotel en vele graden koeler dan in Kuala Lumpur (+ keiharde regen in de middag). De hele middag wat zitten luieren en tijd doorgebracht bij de Starbucks. --> daar hebben we een internetverbinding (3x raden waar we nu zitten!).
Vanmmorgen een tourtje gedaan met een gids. Eerst naar de Boh tea plantage. Erg mooi die theevelden. (doet een beetje denken aan de rijstvelden in China). Ze waren zelfs nog met de hand bezig blaadjes te plukken, maar ze hebben ook van die machines met zakken erachter waar de theeblaadjes in terecht komen. We hadden heerlijk weer en een schitterend uitzicht. Helaas is de theefabriek op maandag gesloten.(we moeten het maar met de gids zijn verhaal doen).Waarom dicht zou je zeggen? ----> Op zondag zijn de plukkers van de blaadjes vrij, dus maandag geen blaadjes. (logisch!?!?:-) )
Daarna naar Mossy Forest voor een wandeling. Zoals de naam al doet vermoeden, erg mossig, maar erg mooi. Daarna op naar de lunch in het dorpje. Er zijn veel Indiërs hier, dus veel Indische eettentjes (veel naan's en curry's, maar geen scones te bekennen hoor Marianne!!). Prima gegeten en de rest van de middag geluierd bij de starbucks en onze foto's op de computer geladen (en een hoop gedelete)--> waren er erg veel (dit scheelt weer voor de mensen die we altijd dwingen alle foto's te kijken)!

Morgenochtend gaan we op tijd rijden richting Kuala Besut aan de Oostkust. Moet een mooie rit zijn van ruim 300 km, waar je bijna 6 uur over doet. Ik hoop maar dat het rijden morgen wel een 'makkie is' ;-). We hebben tenslotte nog maar 1 spiegel. De navigatie kent de plaats waar we naartoe moeten niet, dus dat wordt nog leuk.

Op naar ons bounty island!!
x simon en pascal

• 29 Juni 2009 - 13:29

Marjolein:

Hey vakantiegangers!!

Goed hoor Siem, dat je die auto even helemaal naloopt...
    Wat ga je nou aan die spiegel doen?? Ik denk dat jij maar achterstevoren moet gaan zitten Pas!!

xxx Mar

• 29 Juni 2009 - 14:33

Elisabeth(van Nr 33):

Lekkere chauffeur...man achter t stuur, spiegel van de muur! ;-) nee hoor, geintje, zou ons zeker ook gebeuren! (maar dat zal je nog in lenget van dagen te horen krijgen hoor!) Trouwnes, die foto's he, iedereen heeft ze nu al gezien, maar even GEEN boek bestellen dit jaar? Is niet zo;n suc6...;-) Liefs en kussen uit warm z'dam, t tuig van nr 33

• 03 Juli 2009 - 15:12

Martin:

Is het glas verwarmt of niet kunnen we hem alvast bestellen.

Groetjes GST