Bloedzuigers maar ook luxe / incl. foto´s - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu Bloedzuigers maar ook luxe / incl. foto´s - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Bloedzuigers maar ook luxe / incl. foto´s

Door: webmaster

14 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

We zijn weer in de bewoonde wereld hoor. We hebben echt 3 geweldige dagen gehad in het regenwoud.
De eerste dag kwamen we ’s ochtends vroeg aan met het ‘vliegtuig’ (zo’n 2 propeller Fokker achtig ding) op het ‘vliegveld’ (tje) van Lahad Datum. Daarna gingen we met een Toyota LandCruiser op pad naar Danum Valley, één van de oudste regenwouden ter wereld. We moesten ruim 2 uur over een biebelebonzebergweg het regenwoud in. Schitterend groen alles en na een half uurtje rijden waan je je al in de middle of nowhere (echt een ontzettend mooi gebied).

Ik moet even terug komen op het vorige berichtje waarin we melden dat het deze trekking echt afzien zou worden. Hahahahahahaha!!!!
We kwamen aan bij de Rain Forest Lodge en werden na een korte introductie naar ons huisje gebracht. Blijkt dat een aantal huisjes de afgelopen maanden gerenoveerd is en nu hebben we dus een schitterend houten huisje, met een veranda waar je heerlijk kunt zitten met uitzicht op de rivier en het regenwoud daarachter. Het ziet er supermodern uit van binnen, strakke badkamer met goeie douche (altijd fijn) en vooral niet vergeten te vermelden: op de veranda zit in de hoek een groot bad!!!!!!! (pompdidomdidom) Daar werden we natuurlijk heel blij van! Ook het eten en de service van het personeel daar lijkt meer op een zoveel sterren hotel dan op een lodge. Echt super!

Meteen na aankomst hadden we lunch en onze eerste wandeling te pakken. Met een gids gingen we met nog wat mensen op pad. Lange broek aan, anti-muggenspul overal en niet te vergeten onze bloedzuigersokken aan!!!!!! (en je hebt ze nodig hoor!!) De temperatuur valt mee (+/- 28 C), maar de luchtvochtigheid is zo ontzettend hoog hier (+/- 90%). Nou, na 100 meter wandelen gutst het echt overal vandaan, niet normaal meer. Helaas niet echt veel beesten gezien, behalve bloedzuigers en allerlei insecten waarvan je eigenlijk niet wilt weten dat ze er zitten (ze zijn ook allemaal van een reusachtig formaat). ’s Avonds hebben we een nightdrive gedaan, dan ga je met z’n allen in een open vrachtwagen met bankjes en voorop zit een ’spotter’ met een groot licht op zoek naar beesten. We hebben een paar dingen gezien (wild zwijn, rendieren, cervet (katachtig iets), vuurvliegjes, vleermuizen) en een heleboel gevoeld. Echt gruwelijk, het is pikkedonker en af en toe voel je iets tegen je aan vliegen. Zelfs als er niks zit, denk je dat er van alles zit, je word helemaal gek, kreeg er echt de kriebels van (Simon was ook niet zo’n held hoor!!). Note van Simon, logisch, want volgens de gids bijten alle dieren in de jungle en zijn ze allemaal giftig. Behalve de termieten!!!! Wel een schitterende heldere sterrenhemel, maar we waren blij dat we weer terug waren (voor ons geen nightwalk de tweede dag!)

De tweede dag hadden we de eerste wandeling om 06.30 uur (toch nog een beetje afzien he!). Echt schitterend, je ziet de dauw tussen de bomen omhoog trekken en de zon langzaam doorkomen. De natuur is zo mooi, echt enorme bomen. We hebben oerang oetangs gezien (een grote met een kleintje) en zijn over een hangbrug tussen de bomen (op 25 meter hoogte) gelopen. Daarna ontbeten en toen stond de volgende wandeling op het programma naar het viewpoint. Altijd leuk, maar een viewpoint is op een hoog punt, dus automatisch betekent dat flink omhoog lopen! Lekker zweten weer dus!! Nog een aantal Red Leaf Aapjes gezien en veel duizend-/miljoen-/triljoenpoten beesten. Was een mooie wandeling. Daarna moesten we echt flink douchen en veel drinken, alles was zeiknat. Zelfs als je niks doet, zweet je nog!

Dus best afzien, maar wel in luxe. Het programma bestaat uit verschillende wandelingen per dag om beesten te zoeken. Je gaat mee als je wilt. Tussendoor smullen we van de giga bufetten. We kijken uit naar elk ontbijt, lunch en diner. Enorm veel keuze, teveel lekkere dingen en we eten dus ook weer veel te veel. Als we tegen de avondschemering op onze veranda zitten, komen er echt oorverdovende geluiden uit de jungle, echt super.

Vanmorgen ook nog een wandeling gemaakt, geluncht en daarna weer terug naar de bewoonde wereld. We zijn om een uur of 6 weer aangekomen in Kota Kinabalu en hebben net bij een italiaan gegeten (en dat in Azie!!) barbaren he!!!

Morgenochtend nemen we de taxi naar het Rasa Ria Resort op ongeveer 40 minuutjes hiervandaan. Lekker relaxen en luieren.

Bye bye.
X Simon en Pascal

• 14 Juli 2009 - 17:08

Luuk:

Wat een leuke verhalen. Ik probeer me er iets bij voor te stellen. Het enige wat ik heb zijn de plaatjes uit de Lonely Planet. Op de veranda in bad zitten wil ik ook wel. Lekker relaxed. Geniet maar lekker. Jullie hebben het verdiend.

Groet, Luuk

• 14 Juli 2009 - 18:32

Marjolein:

Ik moet wel ontzettend lachen om al jullie belevenissen...Het is net of je bij mij op de bank je verhaal aan het vertellen bent, maar dan zonder patat van Debby, hahaha!!
    Wel vreselijk dat jullie tussen allemaal van die triljoenpotige zitten, bah ik krijg er ook de kriebels van...
    Voorlopig gaan jullie nu weer effies lekker relaxen en luieren dus ik zou zeggen; neem het ervan!!

Dikke kus,
    Mar

• 14 Juli 2009 - 18:39

Wendy :

Klinkt wel allemaal heel erg spannend hoor. Denk dat wij toch maar in de steden blijven, bloedzuigers klinkt niet heel erg lekker. Al het andere klinkt echt super!

Hahaha Simon, moet jij niet de macho man spelen en je vrouw verdedigen tegen de aanvallen van alle al die giant insects. Jij denkt ik heb anti bloedzuigersokken aan mij kan niks gebeuren.

Zijn er trouwens ook foto's van de beruchte sokken, misschien in combinatie met een korte broek, hahaha.

Denk ook echt dat wij volgend jaar naar Oost Borneo moeten gaan, huisjes met bad op het terras en uitzicht over de jungle. How romantic.
    Kan echt niet wachten om alle foto's te zien (al dan niet verplicht ;-))

Laatste week is alweer voor jullie aangebroken - time flies. Geniet er nog even lekker van. Voor je weet zit je weer achter je bureau.

Tot het volgende bericht. Liefs en kus Wendy

• 15 Juli 2009 - 10:37

Wendy:

Foto's zijn ook super - snap nu de gevoelens van angst in het donker wel wat beter Simon.

Super hotelkamer zeg - hottube op het balkon is superrrrrr.

Very very charming die sokken ;-)