Satay, flied lice en Starbucks - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu Satay, flied lice en Starbucks - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Satay, flied lice en Starbucks

Door: webmaster

27 Juni 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ha, de eerste satay met fried rice is op en hebben er heerlijk van genoten jammie jammie.
Na een lange vlucht van 12 uur en een kleine vetraging van een uurtje zijn we aangekomen in een prima hotel. Doordat we wat later in het hotel waren en alle standaard kamers al vol zaten hebben wij onze eerste upgrade! Niet meteen denken aan bubbelbaden, 3 slaapkamers en een butler, maar echt een prima kamer op de 18e verdieping en uitzicht op de Petronastowers.
Vandaag op onze eerste dag in KL onze eerste 20 kilometer door de stad geslenterd. En had ik al gezegd dat het hier warm is?? Nou het is dus warm, en vooral vochtig. Temperatuur is zo'n 38C en vochtig rond de 85%. Zelfs Pascal heeft de druppeltjes op haar gezicht staan.
Goed, dus met klotsende oksels door de stad, en van moskee naar het oude treinstation, en door naar de vogeltuin. Voordat we de vogeltjes bezochten kwamen we een troep met apen tegen. Grappig hoor wilde aapjes, maar toch ook wel spannend. Bijten ze je, of jatten ze je fototoestel?? Maar wel heel leuk om te zien. Goed, niet gebeten en nog in het bezit van de tas de vogeltuin in. Wat vooral opvalt is dat het overal heel rustig is. Geen rijen met mensen, en vooral geen schreeuwende kinderen. Helemaal goed dus. Echt prachtige vogels gezien. En er bestaan dus ook mooie duiven! Wel groot en grijs, maar ook met een mooie kam op de kop en knal rode ogen. Veel gekleurde vogels dus en niet eens getroffen door een uitwerpsel van één of andere grote Horn Bill vogel. Na ons vogelavontuur nog even snel door de orchideëntuin heen gewandeld. Stond weinig in bloei, maar voor 1 ringit pp kan je ook weinig gebeuren. Mooie tuin, weinig bloemen.Terug met de taksi en even opdrogen op onze kamer. (nog steeds geen butler in de kamer)Bakkie koffie en thee, en even luieren. We zitten in een drukke wijk (Bukit Bintang)met allemaal lekkere eettentjes om de hoek. We hebben weer prima gegeten (satay en noodles) en daarna weer lekker onze voeten laten masseren. In een aantal van die massageshopjes zie je ook bakken met kleine visjes staan. Die eten alle dode huidcellen van je voeten (klinkt goed he!!) Toch even proberen. Echt een gek gevoel hoor, kriebelt. En ook wel een gek gezicht als je al die kleine visjes aan je tenen ziet kluiven ;-))

Zo nog even de tassen inpakken, morgenochtend wordt de huurauto gebracht om 09.00 uur en rijden we naar de Cameron Highlands; de theevelden.

Selemat tinggal (goodbey)
x pascal en simon

• 28 Juni 2009 - 07:19

Chris En Marianne:

Zo klinkt allemaal lekker herkenbaar. Heerlijk. In de Cameron lekker van de hitte bijkomen. En natuurlijk scones, muffins mmmmm. Die Britse invloeden zijn toch ook niet zo verkeerd; - ).
    Hoop dat jullie mooi en helder uitzicht hebben op de Boh Tea plantages.

xxx Chris en Marianne

• 28 Juni 2009 - 20:26

Anneke:

nu dat ziet er goed uit ,vooral bij die masseur.leuke foto's,schitterend.toch wel leuk zo,jullie zo te zien.dikke kus anneke