We found Nemo!!! en onze PADI - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu We found Nemo!!! en onze PADI - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van simonenpascal - WaarBenJij.nu

We found Nemo!!! en onze PADI

Door: webmaster

05 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Hier een laatste berichtje van ons relaxte eilandje. Al was het de afgelopen dagen weinig echt relaxen! ;-) Maar, het was absoluut de moeite waard. Gisteren hebben we onze laatste twee duiken gemaakt en we zijn nu officiële PADI-members!!!

Na de eerste dag met alleen maar theorie, zijn we de tweede dag ’s ochtends het beschutte water ingegaan voor allerlei oefeningen. Je moet je masker afdoen en een stuk zonder zwemmen en weer op doen, je doet alsof je zelf geen lucht meer hebt en elkaar van lucht moet voorzien, je leert stabiel te liggen door met je ademhaling te spelen, je moet een stuk zwemmen zonder lucht etc. Goeie dingen, het maakt wel dat je minder gespannen bent onder water, maar die bril af onder water, werd ik echt niet blij van. Onze eerste duik ging ook niet echt goed, mijn bril was constant beslagen (te weinig in gespuugd om hem schoon te maken) en daardoor heb je slechter zicht (en af doen was geen optie). Ik heb me echt afgevraagd waarom ik dit in godsnaam toch elke keer weer doe, terwijl ik heel relax een boekie zou kunnen gaan lezen op het strand.

De derde dag hadden we ’s ochtends weer allerlei oefeningen in het beschutte water en ’s middags een duik. Voor deze duik moesten wij eerst nog onze examens doen. 50 theorievragen, allemaal multiple choice. Goed te doen en allebei geslaagd (echte studiebollen he!! ;-) ) De 3e duik dus, het ging bij allebei echt super en we hebben heel relax rond het rif gezwommen. Mooie vissen gezien en veel mooi koraal. Gisteren hadden we onze laatste twee verplichte duiken voordat we onze PADI certificering kregen. Echt super ook. We hebben een hele school humpheads gezien. Echt grote vissen met van die platte koppen en 2 grote tanden zoals bij konijnen (plat voorhoofd alsof ze ergens tegen aan gezwommen zijn), een rog, een heleboel nemo’s (zijn zo leuk!!), een kwal (echt mooi) en allemaal mooi gekleurde vissen. Heerlijk langs en over het rif gezwommen. Echt super!!!

We hadden een hele leuke duikinstructrice uit België en gisterenavond zijn we met haar en haar vriend uit Engeland uit eten geweest om het te ‘vieren’, was erg gezellig (en lekker). Vanavond kunnen we de onderwaterfoto’s ophalen van het duiken.

Vandaag houden we een luie dag, lekker uitgeslapen en laat ontbeten. Wat lummelen rond ons huisje en een boek lezen. We hebben ons allebei ook heerlijk laten masseren, op emn top relax! Verder hadden we weinig plannen (hahahahaha, heerlijk!!!) Zoals altijd, kijken we alweer uit naar de lunch en het avondeten!
Het is weer zondagavond zie ik, dus het weekend zit er weer op! Wij gaan morgen naar Kota Bahru aan de Oostkust. Daar komen we in de middag aan en we blijven er 1 nachtje. De volgende ochtend vliegen we via Kuala Lumpur naar Sandakan op Borneo. Wordt vervolgd!

X Simon en Pascal

• 05 Juli 2009 - 12:57

Wendy :

Ha stuudjes, gefeliciteerd met jullie padi's!! Welke bij de club - nu wel blijven duiken hé. Zal alvast een beetje gaan zoeken op Internet voor volgend jaar, gezellig een duikdate ;-)

Geniet nog even van dit relax eiland, hou het gevoel even lekker vast. Ach wat zeur ik nou over een paar dagen zitten jullie in een super hotel in de jacuzzi op het balkon...wat een lekker vooruitzicht. En zo decadent ook.

Heel veel plezier op Borneo - malaria tabletten niet in de bagage!! Je weet maar nooit ;-)

Kijk nu al uit naar jullie volgende bericht.

Kus Wendy