Lost in paradise - Reisverslag uit Trat, Thailand van simonenpascal - WaarBenJij.nu Lost in paradise - Reisverslag uit Trat, Thailand van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Lost in paradise

Door: Pascal & Simon

16 Januari 2011 | Thailand, Trat

Vanuit het paradijs met de naam Koh Chang in de províncie Trat in Thailand plaatsen we ons laatste berichtje.

Onze laatste dagen in Laos zaten we op Don Khong, een van de 4000 'eilanden' in de Mekong. Een schitterende omgeving waar het tempo allemaal een paar tikkies lager staat. Een heerlijk relaxe sfeer. De laatste dag zijn we met een bootje op pad geweest. 's Ochtends op tijd weg en einde van de middag met een houten reet van die harde bankjes terug.

Tussen de eilanden door zijn we naar Don Khone gevaren, een van de andere bewoonde eilanden. Een mooie trip. Daar stonden fietsjes (!) voor ons klaar om over het eiland naar de verschillende bezienswaardigheden te fietsen. Echt de mooiste watervallen gezien over de hele breedte van de Mekong (en die is echt breed op sommige stukken).

Op een ieniemieniebootje ook zoetwaterdolfijnen wezen spotten. Best een spannende onderneming in zo'n smal wiebelbootje. De Mekong is op sommige plaatsen wat minder kabbelend met best veel stroming en er liggen veel rotsen in het water.
Eenmaal op een brede plek in de rivier wordt het bootje stilgelegd en kan het turen beginnen. Algauw zagen we inderdaad af en toe een dolfijn boven komen iets verderop. Helaas geen Flippertaferelen met pirouetjes en sprongetjes, maar we hebben ze in ieder geval gezien.

Eind van de dag teruggevaren naar ons eigen eiland. Dat is eigenlijk het mooiste deel van de dag. De zon die langzaam onder gaat en het leven langs en op de rivier dat dan op zijn hoogtepunt is. Overal kleine vissersbootjes die hun netten uitgooien, langs de rivier staan allemaal mensen zichzelf en hun kinderen te wassen, tanden te poetsen (!!) of kleding te wassen. Altijd echt genieten om daar naar te kijken.

Na een lange dag in de auto en het vliegtuig zijn we enkele dagen terug op het eiland Koh Chang beland. Daar hebben we een heerlijk huisje met privé zwembad en een jacuzzi in de tuin. De aankomende dagen staan in het teken van relaxen, lezen, zwemmen, lekker eten, massages en langs het strand slenteren. We houden het hier nog wel even uit!

Nog een paar dagen hier en twee dagen in het drukke Bangkok en dan moeten we er weer aan geloven. Leuk om iedereen weer te zien, maar laat die kou en het werkende leven nog maar even wegblijven.

Tot snel weer!
Dikke x
Simon en Pascal

P.s. Als het nog lukt, laden we vandaag of morgen weer nieuwe foto's.

• 17 Januari 2011 - 08:04

Marjolein:

Een huis met privé-zwembad en jacuzzi?!?!? Dat klinkt wel helemaal super. Rust nog maar lekker uit die laatste dagen daar zodat je weer met frisse moed (tegenzin) hier aan de slag kan!!

Dikke kus Mar xxx

• 17 Januari 2011 - 11:55

Eveline:

Nog twee (een?) dag flaneren in je jurkje ;-) en dan shoppen. Ooh wat lekker!

Dame en heer, geniet er nog even enorm van, shop till you drop en leef bij het moment. (En meer van die wijsheden...)

In het kader van het laatste advies is het niet handig om jullie vast een goede reis te wensen. Maar ook niet niet een goede reis gewenst. Tjsa.., van die dilemma's hè... Ik ga erover nadenken en kom er misschien wel niet op terug. Dus:

Geniet, geniet, geniet!

x Eef