Vijf op een rij - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van simonenpascal - WaarBenJij.nu Vijf op een rij - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Vijf op een rij

Door: Pascal

30 December 2010 | Thailand, Chiang Khong

Hallo allemaal,
Hier een berichtje van twee luie vakantiegangers. Op eerste kerstdag zijn we in Chiang Mai aangekomen en tot vanmorgen vroeg zijn we daar gebleven. Heerlijk om onze vakantie in de relaxmodus te beginnen. Uitslapen, rustig ontbijten en in de tuin blijven hangen om te lezen, computeren of wat met anderen te kletsen. 's Middags gingen we standaard sushi lunchen en voor 's avonds hadden we een restaurantje gevonden waar je voor niks een tafel vol met de heerlijkste gerechtjes kon bestellen (worden we altijd blij van). Daarna een voetmassage en langs de Starbucks voor koffie en thee. Zelfs op vakantie sluipt er een routine in als je ergens maar lang genoeg bent!

De twee laatste dagen in Chiang Mai hebben we 's middags scooters gehuurd en hebben we rondgereden door de stad en over het platteland rondom. Het is even wennen, want ze rijden hier links, maar als het eenmaal rijdt, ga je er zo achteraan. Bij de kruisingen even opletten. Echt superleuk. Overal kris kras tussendoor en met alle andere brommers voor het stoplicht, om weg te racen als het licht op groen springt. Het is chaos, maar op de een of andere manier werkt het wel! Voor de mensen met een goed geheugen: Simon heeft dit keer geen spiegels of andere uitstekende voorwerpen stuk gereden (ik was toch blij dat ik mijn eigen scooter had ;-)) )

Vanmorgen met de bus van 06.30 uur (!!!!!) vanuit Chiang Mai naar Chiang Khong vertrokken (de latere bussen waren al vol, fijn die vrije dagen rondom oud & nieuw!). En wat voor een bus! We hadden nog net twee plekken achter elkaar kunnen bemachtigen, dus ik loop die bus in, zie ik aan de rechterkant 2 zitplekken en aan de linkerkant een bankje met 3 'zitplekken'. 8 paar vrezende Thaise ogen keken ons aan en je hoorde ze denken: die grote buitenlanders komen toch niet naast mij zitten hè! Ik denk dat wij eenzelfde blik in onze ogen hadden en wij dachten: die reet van ons is niet geschikt voor zo'n klein bankje waar normaal 3 ieniemienie Thaise billetjes op moeten zitten. Maar ja hoor, 7 uur voor de boeg. 'Gelukkig' gingen we ook de bergen in. Met elke haarspeldbocht werd je zowat van het bankje gelanceerd (ook geen leuning aan het uiteinde van het bankje!).
Na 2,5 uur strijd om ruimte op het bankje met mijn 2 Thaise buurvrouwen, stapten zij uit en hadden Simon en ik de ruimte :-))).
Afgezien hiervan was het een mooie rit door de bergen, de rijstvelden, dorpjes en steden.

Eenmaal in Chiang Khong meteen naar ons hotel. Ligt schitterend aan de Mekong rivier en aan de overkant zie je Laos liggen. Het stadje een beetje verkend en gekeken hoe het voor morgen werkt met de paspoortcontrole. Morgen gaan we vanaf hier de grens met Laos over en gaan we 3 dagen over de Mekong met een boot. Onderweg stoppen we bij leuke plaatsen en overnachten we langs de rivier in lodges. Ik hoop dat we een beetje een leuke groep hebben waar we deze 3 dagen mee zijn en waar we oud en nieuw mee in the middle of nowhere langs de Mekong vieren (is weer eens wat anders).

Allemaal een heel goed uiteinde en voor 2011 veel geluk en gezondheid.
Dikke X Simon & Pascal

• 30 December 2010 - 12:57

Anneke:

simon en pascal,
    alletwee een goed en gezond 2011 en geniet van deze mooie reis.
    de poezejuf en een lik van de dames

• 30 December 2010 - 14:43

Theo:

De allerbeste wensen en een goed en gelukkig 2011.

• 30 December 2010 - 20:05

Mario En Willy:

Mooie trip maken jullie weer zeg!

Geniet ervan en een heel mooie jaarwisseling gewenst.
    Groetjes uit Landsmeer en lekker languit op de bank.

• 30 December 2010 - 22:08

Esmeralda :

Hoi hoi vanuit wijchen,
    het klinkt leuk allemaal, maar ik moet het nog een keer lezen om het helemaal te bevatten. Want: Sebas belde net op vanuit een kroeg in amsterdam: het appartement boven zijn hoofd stond in de brand. Er zijn zeven mensen uit de flat gehaald via de brandweer ladders. Hij had nog geluk dat hij op tijd weg was. Lees maar: www.nu.nl Ik weet zeker dat hij nu graag daar in Thailand zou zitten in plaats van in de kou in amsterdam.... morgen komt hij naar wijchen, vannacht slaapt hij bij een vriend ergens. Echt knudde met een vet rietje, hoor. Nou, wordt vervolgd. Álvast een goed uiteinde, maak maar veel plezier en tot ziens in 2011 xxx

• 01 Januari 2011 - 10:15

Marianne:

Hoi, allerbeste wensen voor 2011! Jullie start is in ieder geval goed. Ben benieuwd hoe jullie de Mekong en Laos ervaren. Moet goed zijn want is erg relaxed allemaal. Beter dan hier. Ik zit met een doos snottissues naast me op de bank... xxxx Chris en Marianne