Nature lovers - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van simonenpascal - WaarBenJij.nu Nature lovers - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Nature lovers

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Onze laatste ochtend in Addo begon zo goed met een heerlijk ontbijtje en een klein zonnetje. Met een iets langere route voor de boeg naar Knysna (ruim 300 km) wilden we een beetje op tijd gaan rijden. Doordat de juiste huurauto er niet was bij aankomst op Port Elisabeth hadden we tijdelijk een kleinere genomen en zou de verhuurmaatschappij de auto voor ons vertrek in Addo komen switchen. Na bellen met de verhuur, wachten op de autoswitch, weer bellen, boos worden en nog langer wachten hebben we een kleine omweg langs de verhuurmaatschappij gemaakt en konden we met een 'kleine' upgrade op weg naar Knysna (Simon helemaal blij).

Een mooie route gereden langs de bekende tuinenroute. De wegen zijn rustig en goed en de begroeiing langs de weg en de uitzichten zijn prachtig. Einde van de middag in Knysna ingeslagen voor de BBQ en naar onze cottage gereden aan de rand van een cliff. Over mooi uitzicht gesproken: vanuit ons bed, vanaf de veranda en zelfs onder de douche kijk je uit over de groene vallei en de bergen. BBQ aangestoken en een wijntje opengetrokken en heerlijk genieten!

Helaas bij wakker worden al wat frisser en bewolkt en de rest van de dag heeft het geregend. Toch nog een dappere poging gedaan om het stadje te verkennen, maar dat doet toch minder leuk aan in poncho met regen en wind (het grote stuk cheese cake was wel een lichtpuntje ;-)). Terug naar onze cottage en de rest van de middag cocoonen. Het kwam eigenlijk wel goed uit, want Pascal was niet helemaal lekker (griepig/verkouden). Houtkachel aan en boekjes lezen, internetten en luieren (toch ook vakantie).

Voordat we naar onze volgende bestemming gaan, doen we nog even een rondje stad en rijden we naar het uitzichtpunt op Knysna Heads. Prachtig! Op ons gemak rijden we daarna de mooie weg naar Oudtshoorn. Daar lunchen we bij Buffelsdrift, een aan het water gelegen restaurant. Tijdens de lunch zien we de olifanten en hertachtige beesten aan de overkant lopen. We verkennen daarna het stadje kort en luieren en kletsen met de eigenaar van onze B&B.

Vandaag een ronde gereden door de Swartbergpas en door de Meiringspoort, een natuurkloof hier in de buurt. Een flink stuk over onverharde weg, maar goed te doen. Ook weer prachtige natuur. Onderweg nog langs enkele struisvogelboerderijen gereden, daar staat deze streek om bekend (in Nederland houden we koeien en hier struisvogels).
Nu ff languit bij het zwembad en genieten van het zonnetje (eindelijk echt wat warmte, heerlijk!).

Morgen op naar onze volgende bestemming: Bottlierskop, een nationaal park waar we de big five hopen te spotten. To be continued...