Al echt een vakantiegevoel - Reisverslag uit Swanepoelskraal, Zuid-Afrika van simonenpascal - WaarBenJij.nu Al echt een vakantiegevoel - Reisverslag uit Swanepoelskraal, Zuid-Afrika van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Al echt een vakantiegevoel

09 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Swanepoelskraal

Na een lange reis, met drie vluchten, een blèrend kind naast ons tijdens de langste vlucht, lange rijen op Johannesburg en stress of onze tassen de korte incheck zouden halen, zijn we met een uur vertraging op Port Elisabeth aangekomen (met tassen :-)). Dankzij de business class boeking van simon rolden onze tassen als eerste van de band en stonden we vooraan bij de autoverhuur. Na wat gedoe daar op naar Addo National Elephant Park, ruim een uur rijden. Ff wennen om links te rijden, maar dat ging eigenlijk meteen goed.

Einde van de middag onze bestemming bereikt. Een sfeervolle 'tent' met een geweldig uitzicht. Net op tijd om te genieten van de zonsondergang. Wat een rust in deze prachtige omgeving. Met een zuid-Afrikaans wijntje genoten van het diner met een goddelijk dessert (mjam mjam) en eindelijk weer lekker gedoucht. Ondanks dat er geen tijdverschil is, ben je toch heel moe van de lange reis. Onder de klamboe gekropen, kacheltje aan en heerlijk slapen!

Af en toe wakker van de regen vannacht maar fris en fruitig wakker geworden (met de nadruk op fris, wat is het hier koud). De kachel brand nog op een heel laag vlammetje en gaat elk moment uit. Een sprintje naar de douche en op naar het ontbijt. Daarna staat de jeep klaar met ranger Mike voor onze eerste game drive.

Het begint goed met een groep kudu's. Mooie beesten (ook lekker trouwens, lagen gisteren op ons bord :-)). Daarna twee mannetjes olifanten ieder alleen op ontdekkingstocht en in de verte (heel in de verte) twee zebra's (lang leve de grote lens). Maar het hield nog niet over, zeker gezien de naam van het park verwacht je toch olifanten en een boel olifanten!

Maar we werden niet teleurgesteld. Iets zuidelijker treffen we de eerste kudde olifanten, met kleintjes. Ze zijn log, maar toch ook schattig. Je kunt me hier zo laten om er de rest van de dag naar te kijken. Verderop treffen we een hele kudde buffels. Onderweg verder schildpadden en everzwijnen (grappige beesten) en nog twee kuddes olifanten. En zooo dichtbij! Wat een geweldige beesten. Twee van de big five gezien, het was het koukluimen in de jeep meer dan waard.

Terug bij de lodge lekker op het terras geluncht en de foto's teruggekeken. Een luie middag verder. Pas dag 1 van de vakantie, maar we zijn er al helemaal uit. Nu op naar de wijn en weer een lekker diner. Morgen rijden we naar Knysna.

• 10 Oktober 2016 - 05:47

Marianne De Wal:

Wat klinkt dat heerlijk! In ieder geval het laatste gedeelte. De reis meer dan waard. Leef met jullie mee en mooie herinneringen komen weer boven. Xxxxx Marianne

• 10 Oktober 2016 - 07:10

Hendrik:

Goed begin van julie trip.
    Enjoy.

• 10 Oktober 2016 - 08:55

Wendy:

Wat een belevenissen al op de eerste twee dagen van de vakantie. Vooral het deel met olifanten en wijn klinkt fantastisch.

Kijk uit naar jullie volgende blog en foto's.
    x

• 10 Oktober 2016 - 11:17

Niels:

Echt heel gaaf. Ik geniet van jullie mooie foto's.

Goede reis vandaag