Nasi goreng en saté ajam - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van simonenpascal - WaarBenJij.nu Nasi goreng en saté ajam - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Nasi goreng en saté ajam

Door: Simon

17 Juni 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Laten we beginnen met klagen, we zijn tenslotte Hollanders: het is hier gewoon warm. Niets mis mee, maar wat is het hier vochtig, we zweten ons echt rot. Zo dat is eruit.

Wij zijn heel rustig begonnen, volgens plan. De eerste vijf dagen op Java in de stad Jogjakarta. We hebben een heerlijk kleinschalig hotel met mooi zwembad dat midden op het terrein ligt met daaromheen de kamers. Je zit hier midden in een tuin, en echt heerlijk eten. Relaxen en genieten hier dus.

We hebben hier eigenlijk maar twee tourtjes gedaan, maar wel weer heel mooie. Ons eerste bezoek was aan een hindoeïstisch tempelcomplex. Dit gebied (plaats heet Pranbanan) is onlangs (in 2006 geloof ik) getroffen door een aardbeving maar toch alweer fraai opgebouwd. Vandaag onze laatste dag zijn wij naar een boeddhistisch tempelcomplex geweest, de Borobudur. Hier hebben zij weer last gehad van een vulkaanuitbarsting. Gelukkig geen lava maar wel bedolven onder de as. Ook weer keurig opgeruimd. Beide echt heel fraai. Lastig te omschrijven maar de foto's spreken voor zich. Helaas alleen foto's van de Borobudur.
Sinds wij een iPad air hebben, kunnen wij de spullen van de oude iPad niet meer gebruiken. Gister daarvoor de hele stad afgecrossed met een taksi (zo schrijf je dat hier). Twee uur lang kris kras met de dood in de ogen voor slechts 6 eurootjes. Daar kan six flags Walibi niet tegen op haha. Maar helaas nog niet gevonden wat ik zocht (Pascal kreeg ik niet zo gek hoor).

Inmiddels onze laatste dag in deze drukke stad. Morgen worden wij vroeg opgehaald om naar ons volgende avontuur te gaan.
Tot snel
X

• 17 Juni 2014 - 13:03

Esmeralda:

Nou, globetrotters! hartstikke leuk allemaal.
    Sebas zit in Thailand en stuurt ook al van die mooie foto's.
    Geniet nog maar lekker.
    Flauwe vraag, maar: wanneer zijn jullie ook al weer terug???

Doe voorzichtig en geniet met volle teugen.

X
    Esmeralda

• 17 Juni 2014 - 21:31

Luuk:

Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen. Borobudur ziet er in ieder geval goed uit.
    Have fun.
    Luuk