Christmas on the beach - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van simonenpascal - WaarBenJij.nu Christmas on the beach - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van simonenpascal - WaarBenJij.nu

Christmas on the beach

25 December 2013 | Vietnam, Ba Keo

Na het vorige verslag heeft de luiheid echt toegeslagen. Weinig actie en de ook weinig te melden in een nieuw verslag. In Nha Trang troffen we weinig zon (wel warmte) en behalve strand heeft het stadje weinig te bieden. Het wordt overspoeld met Russen (niet het meest prettige volk om op vakantie te treffen) en overal werden we dan ook in het Russisch aangesproken. Na 2 dagen dus snel door naar Ho Chi Minh.

Echt heel leuk om daar weer eens te zijn na iets meer dan 6 jaar. De stad is heel erg veranderd, hele delen zijn niet meer te herkennen. Sinds dit jaar zijn er nu zelfs een Burger King en Starbucks!! Amerikaanse ketens die je tot voor kort niet zag. Lekker een dagje geslenterd tussen het vertrouwde brommergetoeter (er rijden hier 5 miljoen scooters in het rond, denk even in dat er in heel Nederland 8 miljoen auto's rijden) en 's avonds in de skybar van ons hotel genoten van het uitzicht en een wijntje.

Nu zijn echt de laatste dagen van onze vakantie aangebroken op Phu Quoc. Een eiland helemaal in het zuiden van Vietnam. Witte stranden, palmbomen, zee en nog meer luiheid. De dag bestaat uit eten, insmeren, liggen op een strandbedje, eten, massage, boekje lezen, douchen, communicatieproblemen met de Vietnamezen (hun Engels is echt beroerd en ons Vietnamees ook...) en weer eten. Zo komen we onze dagen wel door met alle storm en tegenberichten uit Nederland op de achtergrond (nog ff en we moeten er zelf ook weer aan geloven).

Allemaal heel fijne kerstdagen.
X Simon en Pascal

• 25 December 2013 - 13:39

Eveline:

Lieve P&S, héérlijk en jaloersmakend. Echt te gek; ik denk de beste manier om de kerst te vieren. Fantastische dagen gewenst, hier storten we ons op de voorbereidingen voor de kerstdis ;-) X

• 25 December 2013 - 13:55

Mazzelpik:

Geniet maar lekker op Phu Quoc. Het eiland is er voor gemaakt.
    Vergeet niet dat de luchtvaartmaatschappij de bagage nog wel eens vergeet in te laden.

Tot snel,
    Luuk.